هزینه اسید اسکوربیک هر تن
نوشته شده توسط : b.gholami

قیمت اسید اسکوربیک خوراکی کیلویی کلیک کنید . C یکی از ویتامین های مورد نیاز بدن است که بدن قادر به تولید آن نیست، بنابراین برای حفظ سلامت بدن باید روزانه مقدار زیادی سبزیجات و میوه های حاوی این ویتامین در رژیم غذایی مصرف شود.اسید اسکوربیک در بدن بسیاری از افراد تولید نمی شود، دچار کمبود می شود، وجود اسید اسکوربیک بر استحکام استخوان ها و ماهیچه ها تأثیر می گذارد و کمبود این ویتامین در بدن باعث خستگی و تضعیف سیستم بدن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در بیش از چندین هزار زن جوان و میانسال، احتمال ایجاد چین و چروک و خشکی پوست کاهش می یابد و همچنین روند پیری پوست سریعتر پیش می رود.
با توجه به خواص شیمیایی منحصر به فرد اسید اسکوربیک، این ماده اولیه غذایی در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد، حدود یک سوم تولید ویتامین C در صنایع داروسازی و بقیه به عنوان افزودنی های غذایی برای ثبات و کیفیت استفاده می شود. بهبود من میگیرم.

خواص اسید اسکوربیک 

اسید اسکوربیک به کار رفته در غذا، اکسیژن غذا را جذب و اکسید کرده و اکسیژن را خارج کرده و رنگ و بوی این غذا را حفظ می کند، تسریع فرآیند رنگ آمیزی برای کارخانه های تولید سوسیس و کالباس مناسب است.

اسید اسکوربیک به عنوان یک ماده اصلی در مواد آرایشی برای محافظت و تقویت بافت پوست و همچنین افزایش سنتز کلاژن استفاده می شود.اسید اسکوربیک یک عامل احیا کننده و بهبود دهنده در صنعت نانوایی است و در جلوگیری از شکستن خمیر در حین تخمیر بسیار مهم است و برای نان پختن.
یکی دیگر از کاربردهای اسید اسکوربیک در صنایع غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدان برای افزایش ماندگاری مواد غذایی کنسرو شده و منجمد است، استفاده از اسید اسکوربیک در سوسیس و کالباس و فرآورده های گوشتی باعث تثبیت رنگ و جلوگیری از تشکیل مواد سرطان زا نیتروزامین می شود.

در واقع اسید اسکوربیک به عنوان نگهدارنده مواد غذایی نیز استفاده می شود و از مواد غذایی در برابر فساد محافظت می کند.به طور کلی اسید اسکوربیک اکسیژن را خنثی می کند، زیرا اکسیژن برای رشد میکروارگانیسم ها حیاتی است و باعث فساد می شود، بنابراین استفاده از اسید اسکوربیک در گوشت قرمز، نیتروزامین ها از سرطان جلوگیری کرده و آن را تشکیل می دهند.

اسید اسکوربیک

خواص شیمیایی منحصر به فرد اسید اسکوربیک (ویتامین C) ویتامین C آخور BK در صنعت ذکر شده است. اسید اسکوربیک به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین دوگانه در رژیم غذایی موثر است.

همچنین به عنوان آنتی اکسیدان، عامل آنتی اکسیدان، اسیدساز، حلال و غیره در فرش ماده دیتیان یا قبل از بسته بندی برای حفظ بو، رنگ و مواد مغذی استفاده می شود. این ماده اکسیژن محیط را جذب کرده و آن را جذب و اکسید می کند.

افزودن اسید اسکوربیک به صنعت گوشت، کاهش مصرف نیتریت ها و کاهش رنگ، افزایش سرعت رنگ دهی و افزایش رنگ مورد نظر.

ویتامین C اسید اسکوربیک تاثیر خوبی بر خون ناشی از فقر دارد و در این زمینه ویتامین C علاوه بر کمک به توکوفرول در غیرفعال کردن رادیکال های آزاد ناشی از اکسیداسیون، قادر به مبارزه با اثرات سمی فلزات است. 

سلامت و تغذیه:

رایج ترین و محبوب ترین استفاده از ویتامین C در مکمل ها است. این مکمل ها اغلب به شکل پودر یا قرص برای محافظت از سلول ها، حفظ پوست سالم، افزایش زمان بهبودی از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری های مشابه استفاده می شوند. همانطور که مردم به راه حل های مقرون به صرفه و آگاه تر از سلامتی می رسند، استفاده از مکمل های ویتامین C بسیار افزایش یافته است.

کاربرد اسید اسکوربیک در سوسیس، کالباس و گوشت های فرآوری شده:

تقویت سیستم ایمنی بدن با کمک ویتامین هایی مانند اسید اسکوربیک از بیماری هایی مانند سرماخوردگی، کرونا، آنفولانزا و سایر بیماری های ویروسی جلوگیری می کند. در واقع اسید اسکوربیک همان ویتامین C است که در داروخانه ها به صورت قرص جوشان، پودر، قرص و ... به فروش می رسد. به غیر از مکمل های غذایی، این ویتامین در محصولات بهداشتی، صنایع غذایی، دارویی و غیره کاربرد دارد.

ویتامین C یا اسید اسکوربیک به طور گسترده در صنایع غذایی استفاده می شود و به عنوان نگهدارنده و آنتی اکسیدان مواد غذایی استفاده می شود. اسید اسکوربیک در غذاهایی مانند مرکبات، کیوی، کلم، سبزیجات سبز و غیره یافت می شود. بدن انسان توانایی تولید این ویتامین را ندارد، بنابراین باید ویتامین C را از غذا دریافت کرد.





:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: